Monday, February 9, 2009

aku tak POWER, karpal singh tu lagi POWER



huh..skali pandang muke dier rase nak tumbuk laju2 pon ade..tapi ape kan daye, aku tak cukup power..yelah, ke'power'an seseorang tuh kite sendiri bleh nampak dari tingkah-laku dan kata2nya..

dan di sini, aku nak perkenalkan (walaupun ramai da tau), Karpal Singh, jagoan yang power gile! masakan tidak, dengan muke selamber dier announce nak saman sultan perak? wahh!! sumpah best gile kalo dapat saman sultan.. aku rase peminta sedekah tepi jalan pon tak penah terfikir nak buat camtue kan..

maybe ade yg nak cakap, banyak benda aku tak paham pasal politik neh..tapi agak2 ar weh, kalo dah nak saman sultan, dimana lagi kuasanya sultan2 kite ye x? walhal sume sedia maklum sultan tuh simbolik kepada melayu kite.. dari zaman tok adam lagi kewujudan dan kekuasaan sultan memang diakui oleh semua org2 melayu.. mungkin aku silap utk cakap macam neh, tapi apakan daya, aku tak power..

oh ya, dan untuk KAMU2 rakyat malaysia yang mana bukan melayu dan masih susah nak terima adanya kewujudan sultan di malaysia neh, harap2 sedar diri ar eh.. terutamanya kamu karpal singh, akui kewujudan sultan tuh dan akur dengan titahnya.. meski tuanku itu bukan tuhan, namun tuanku adalah lambang kekuasaan.. bukan niat aku nak menghalau, namun jika sudah berpuluh2 tahun sekalipun kamu mendiami bumi malaysia, tanah melayu, dan kamu masih lagi tidak memperakui kekuasaan sultan2, dah boleh2 dah kamu2 sekalian berusaha untuk pindah ke negara yg tak punya sistem kesultanan..contoh? singapore.. HAAA!! KO SAMAN AR PRESIDEN DIER PUAS2 KALO NAK SAMAN SANGAT... ko kan POWER! nak lagi best, try usha Vietnam or China.. lagi best! ko saman, dia tembak.. ko tembak, dier pon tembak gak.. haha.. ko kan POWER!!

untuk KAMU2 Melayu, ingat ar pepatah "melayu mudah lupa".. dan kamu2 sume jgn ar sekali2 lupe akan kuasa sultan2.. mungkin segelintir akan berpendapat, "lantak dier ar dier nak saman sultan, dia kan POWER!", tapi ingat ar.. dengan adanya kuasa sultan ar negara kite akan terus aman.. biar di pimpin oleh bukan melayu sekalipon(tak mustahil ini boleh terjadi jika kamu lalai), kuasa sultanlah yang akan membela kita kelak.. jadi, kite seharusnya patuh pada sultan/raja kita.. aku cume mengingatkan..sebabnya? aku tak power, karpal singh tu lagi power!

No comments: