Wednesday, February 11, 2009

Transport @ Bandung n Jakarta..



Ok, skang neh aku nak introduce transportation yang aku suggest untuk korang2 yang nak travel around Bandung n Jakarta.. Ok, kalo korang nak yang paling jimat skali of course korang boleh pick up taxi je terus kan.. tapi untuk ke certain2 tempat, menggunakan teksi agak leceh sebenarnyer.. sebagai contoh, jika nak ke tempat2 yang jauh dan juga tempat2 yang memerlukan kita untuk spend masa beberapa jam di situ..

Jadi, instead of teksi, mari aku perkenalkan khidmat Van yang comel (seperti yang tertera di gambar).. ala2 van dekat Thailand gitew..

Menurut kata drivernya, setakat ini khidmat yang disediakan hanya di sekitar Jakarta dan Bandung.. Namun, katanya lagi, "mungkin untuk ke Yogjakarta juga bisa".. bisa2 aja deh.. ouh ya, sekiranya korang melancong 3-4 orang jek, kereta pon ada.. "bisa~~~ semuanya bisa~~", kata driver itu lagi..

harga? menurut kata driver itu lagi, "tergantung, jika mahu sewa sama gasnya(petrol) atau tidak".. maksudnya, kalo korang sewa just van n driver jek, minyak untuk semua perjalanan di tanggung oleh korang.. tapi kalo skali ngan minyak, sewa dia mahal sket ar kot..

jadi, aku tulis sket detail pasal transport neh:

Jenis : Isuzu ala2 Thailand gitew

Muatan : 5-10 orang

Sewa : Bergantung sama ada korang nak sewa van saja atau sekali dgn minyak..
harganya mungkin bermula dengan Rp. 500,000 jek..(tapi kalo nak detail lagi kena deal dulu)

Lokasi yang ditawarkan : Sekitar Jakarta, Bandung.. Yogjakarta boleh runding

Masa Perkhidmatan : Seawal jam 7.00 pagi - 8.00 malam ++..(diorang slalunyer dinner around 6.00-8.00 malam. So, kalo nak extra time, pandai2 korang bincang ngan driver nanti..misal contoh nak berjalan2 time2 malam ke, pusing2 town pandai2 ar bincang ngan dier nanti)

Tempoh booking : At least seminggu sebelum bertolak

ok, sesape yg berminat bleh ar roger2 aku nanti k..

p/s: dalam tempoh waktu driver bekerja, korang bleh buat driver neh macam machai jek.. suruh jek dia bawak ke mane2.. dier komen sikit jek, ko sumbat kaki dalam mulut dier ok?

7 comments:

Anonymous said...

You ada number for this transport ke? Would the driver be able to drive from Bandung to Jakarta?

...ag.roronoa... said...

yup2..ade.. anything just leave ur email then i'll text u ok..and yes, mane2 area around jakarta n bandung sume dier bleh uruskan..

depends u nak yang macamana..

ezmah said...

I'm going to jakarta 26-28 april. 9 pax...nak tau price for transport jln2 around jakarta n bandung. Nak complete with driver n minyak skali.

ezmah said...

Hello...nak tau transportation nya price. Goin to jakarta 26-28 april, 9 pax. We all nak jln2 area jakarta n bandung. Pls advise.

ezmah said...

Allo...pls advise the price for transport for 9 pax goin area jakata/bandung tis 26-28 april. tq.
My email add ezmah2212@gmail.com

...ag.roronoa... said...

sudah di hantar ke email kamu..sila baca..

yan said...

yan nak ke jakarta dn bandung pada 06-08 feb., 2010. 7 pax....nak tau price for transport jl2 sekalila...nak complete....so bagi no contact....